Storecontrl support

Vragen over een van onze producten? Bekijk dan onze veel gestelde vragen categorie. Staat uw vraag er niet tussen, neem dan gerust contact met ons op via onderstaand contactformulier. Bijvoorbeeld over onze API’s, thema’s of mobiele apps. Onze backend specialisten denken graag met u mee en kunnen al uw technische vragen beantwoorden. Wanneer uw vraag gaat over technische issues of bugs, dan verzoeken wij u vriendelijk om de bug-logs – indien beschikbaar – met uw bericht mee te sturen. Op die manier kunnen we u sneller antwoord geven op uw vraag en voorzien van een passende oplossing.

Arture support abonnementen

Bij Arture bieden we technische ondersteuning voor API-koppelingen, apps en thema’s. Bijvoorbeeld in de vorm van een abonnement. De prijzen van de abonnementen vindt u hier. Het grootste voordeel van een abonnement is dat u altijd recht heeft op support binnen 24 uur. Daarnaast heeft u ontvangt u van ons de laatste updates en beveiligingsinstallaties. Een prettige gedachte.

Over Arture

Bij Arture zijn we backend specialisten. Geen full-service bureau, maar 100% gefocust op techniek. Wij ontwikkelen apps en API-koppelingen om het leven van webwinkeliers een stukje gemakkelijker te maken en apps voor bedrijven, toeristische trekpleisters en het onderwijs. Zou u graag een app laten ontwikkelen? Wij zetten uw ideeën en wensen graag voor u om in een gebruiksvriendelijke app.

Meer informatie StoreContrl support

Benieuwd naar wat we bij Arture voor u kunnen betekenen? Neem dan geheel vrijblijvend contact met ons op. Uw technische struikelblok uit de weg ruimen; bij Arture weten we hoe.

StoreContrl Support; uw favoriete technische hulplijn.

Deze melding geeft aan de de API nog niet is geautoriseerd door StoreContrl wat nodig is bij nieuwe koppelingen. Mail je API key naar support@arture.nl met de melding voor autorisatie zodat wij dit kunnen laten uitvoeren.

Als de producten correct worden gesynchroniseerd maar er zijn geen afbeeldingen zichtbaar kan dit twee oorzaken hebben:

  1. De optie "Update images" is uitgeschakeld op te tabblad "Import settings".
  2. De afbeelding url is verkeerd ingesteld en komt niet overeen met het voorbeeld.

Via de "Test connection" button wordt er gekeken of de juiste API gegevens zijn ingevuld. Deze controleert alleen de verbinding en niet de hele synchronisatie.

De klant specifiek url is nodig voor het ophalen van de afbeeldingen uit StoreContrl. Deze worden tijdens de synchronisatie verwerkt in de Wordpress media bibliotheek. Alle afbeeldingen worden op de standaard Wordpress manier opgeslagen. Dit betekent dat er ook kleinere versies worden opgeslagen zoals een medium en thumbnail versie.

Deze heeft u ontvangen van StoreContrl en bestaan uit een key en een secret.

Deze API gegevens heeft u ontvangen van StoreContrl. De API url heeft de volgende opbouw: https://CLIENTNAME.sc-cloud-01.nl:1443/WebApi Hierbij hoeft u dus alleen de CLIENTNAME te wijzigen met uw klantnaam.

Wordpress cronjobs werken iets afwijkend. Deze worden namelijk pas geactiveerd als er daadwerkelijk ook bezoekers zijn. Zolang er dus geen activiteit plaatsvindt op de website/webshop zal er dus niets worden gestart. Het kan dus zijn dat de cronjob pas later wordt uitgevoerd. Standaard wordt de tijd ingesteld op het moment dat de cronjob wordt geactiveerd. Als de tijd echter anders is ingesteld wordt de cronjob/synchronisatie pas uitgevoerd als deze binnen het opgegeven tijdvak bevindt. Voorbeeld: De "Synchronisation time" is ingesteld op 07:00. Dan zal de synchronisatie plaatsvinden tussen 07:00 en 08:00. Doordat de synchronisatie 2x per dag kan worden uitgevoerd zal deze dus ook plaatsvinden tussen 19:00 en 20:00.

Bij het gebruik van de basis plugin is het van belang dat bij ingestelde kortingen in de toekomst de optie "Importeer alle producten" staat ingesteld. Pas bij een volledige verwerking worden de actuele kortingen doorgevoerd. Het is zodoende aan te raden de synchronisatie net na middernacht te laten plaatsvinden.

StoreContrl bied de mogelijkheid om 3 niveau's qua categorieën in te stellen. Dit zijn de velden product groep, product subgroep en product type. Deze worden als 3 hiërarchische categorieën verwerkt in Woocommerce. Indien een product niet alle 3 de niveau's nodig heeft kunnen deze worden ingesteld met de waarde: nvt. Onze plugin zal deze eruit filteren en zodoende niet opslaan.

In de admin instelling onder de tab "Import settings" kan je dit aan- of uitzetten. Hiermee kan je bepalen of alle producten/variaties of alleen degene die op voorraad zijn moeten worden gesynchroniseerd.

In het admin producten overzicht in Woocommerce kan je altijd zoeken op de StoreContrl ID. Standaard is dit de SKU van een product. Controleer altijd of het ontbrekende product wel aanwezig is in de admin. Mocht dit zo zijn maar wordt hij niet getoond op je webshop dan is de meest voorkomende oorzaak caching. Neem contact hierover op met je webbouwer.

De eerste afbeelding vanuit StoreContrl wordt standaard ingestelde als de uitgelichte afbeelding. In de plugin settings kan je aangeven of je deze afbeelding wel of niet wilt toevoegen aan de gallery. Afhankelijk van je thema zal deze wel of niet worden getoond.

Op de Woocommerce tab van onze plugin kan je aangeven hoe en of dit attribuut verwerkt moet worden. Als je deze optie achteraf zal wijzigen zal je het bestaande seizoen handmatig moeten verwijderen.

StoreContrl bied de mogelijkheid om 3 niveau's qua categorieën in te stellen. Dit zijn de velden product groep, product subgroep en product type. Deze worden als 3 hiërarchische categorieën verwerkt in Woocommerce. Indien een product niet alle 3 de niveau's nodig heeft kunnen deze worden ingesteld met de waarde: nvt. Onze plugin zal deze eruit filteren en zodoende niet opslaan.

Dat kan zeker. Het is mogelijk om onjuiste of uitverkochte producten te verwijderen van de webshop. Dit heeft geen invloed op de koppeling.

Elke product vanuit StoreContrl heeft minimaal 1 variatie. Dit is noodzakelijk voor het voorraadbeheer en de barcodes. Zodoende wordt ook elk product binnen Woocommerce automatisch voorzien van 1 variatie. De naamgeving hiervan kan eenvoudig worden ingesteld binnen StoreContrl. Vaak wordt hier de titel "OneSize" voor gebruikt. Indien gewenst kunnen we een stukje maatwerk leveren die bij dergelijk producten in de dropdown, met 1 variatie, verbergt. De gebruiker wordt kan dan direct bestellen zonder eerst deze enkele variatie te selecteren.

Deze melding geeft aan de de API nog niet is geautoriseerd door StoreContrl wat nodig is bij nieuwe koppelingen. Mail je API key naar support@arture.nl met de melding voor autorisatie zodat wij dit kunnen laten uitvoeren.

Deze melding geeft aan dat de verkeerde synchronisatie API actief is voor het domein. Dit is eenvoudig te wijzigen door StoreContrl. Mocht dit het geval zijn dan is de volgende melding te vinden in de logs: Product synchronization has been approved in total_sync status. In dit geval kan er met ons contact op worden genomen waarna wij dit afstemmen met StoreContrl.

De volgende melding wordt getoond in Wordpress: StoreContrl | The PHP Max Execution Time is below the recommendedation of 300 seconds. The current maximum execution time is: (x). Deze melding geeft aan dat de huidige time limit te laag is voor een optimale werking van de plugin. Voor de verwerking van de product batches van 50 producten is er een ruime tijd nodig. Een lage tijd kan lijden tot issues met de verwerking van de producten. Mocht de tijd te kort zijn dan zullen niet verwerkte batches op een later tijdstip worden verwerkt. Oplossing: Voeg de volgende regel toe onderaan je wp-config.php: set_time_limit(300);

Deze melding geeft aan dat batch bestand "products_batch_0.json" is verwerkt. Deze is zodoende verwijderd.

Deze melding geeft aan dat batch bestand "products_batch_0.json" nu wordt verwerkt. Het nummer in de bestandsnaam geeft de positie aan. Hierbij worden de hoogste nummers ( nieuwste producten ) als eerste verwerkt.

Deze melding geeft aan dat de synchronisatie correct is uitgevoerd. Hierbij worden de gewijzigde/toegevoegde producten opgehaald van de laatste 2 dagen. Het aantal producten wordt hierbij aangegeven.

Deze melding geeft aan dat de synchronisatie vanuit StoreContrl niet kon worden uitgevoerd. De oorzaak hiervan is dat niet alle batch bestanden van de vorige synchronisatie al zijn verwerkt.

Deze melding geeft aan dat er onjuiste data wordt verstuurd vanuit Woocommerce naar StoreContrl. De log melding bevat altijd extra info waarin de missende info wordt weergegeven. Dit wordt veroorzaakt door een incomplete of gewijzigde checkout pagina. Hierdoor kan het zijn dat verplichte velden, voor het verwerken van de nieuwe order in StoreContrl, niet bestaan.

Deze melding geeft aan dat de huidige tijd niet valt binnen de ingestelde synchronisatie tijd. Er wordt dus geen synchronisatie uitgevoerd tot op het moment dat de tijd valt binnen de ingestelde tijd. Voorbeeld: de synchronisatie tijd op de cronjobs tab is ingesteld op 07:00. Dan zal de synchronisatie worden uitgevoerd tussen 07:00 en 08:00.

Deze melding geeft aan dat de batch bestanden worden verwerkt binnen Woocommerce. Een batch bestand bevat maximaal 50 producten die eerder zijn opgehaald vanuit StoreContrl.

Deze melding geeft aan dat de gewijzigde voorraad is gesynchroniseerd vanuit StoreContrl.

Aangezien StoreContrl werkt met variabele producten kan het zijn dat de prijs per variatie afwijkend is ten opzichte van de product prijs. Hierbij is de variatie prijs leidend indien deze afwijkend is. Controleer zodoende altijd niet alleen op product niveau maar ook op de ingestelde variatie prijs in StoreContrl.

Na het "live" zetten van de koppeling is het mogelijk nieuwe weborders te verwerken binnen StoreContrl. Hiervoor dient de "Save new orders" optie te worden aangezet op de Woocommerce tab. Let op dat de orders pas kunnen worden verwerkt bij een volledige mapping van de shipping/payment methods op de Woocommerce tab! Even in het kort de werking:

  1. Order wordt besteld in de webshop
  2. Bij een “completed” status zal de order ook worden verwerkt richting StoreContrl
  3. Aan de webshop kant (woocommerce) zal de voorraad direct in mindering worden gebracht.
  4. Na het verwerken van de order in StoreContrl zal de voorraad in mindering worden gebracht aan de StoreContrl kant.
  5. Door deze voorraad wijziging zal deze ook meekomen in de nieuwe voorraad synchronisatie

Elk product kan 1 of meerdere afbeeldingen bevatten. Hierbij wordt de eerste afbeelding uit StoreContrl ingesteld als uitgelichte afbeelding. De overige afbeelding worden in de product gallerij geplaatst. Het is dus van belang dat er in de juiste volgorde afbeeldingen worden toegevoegd aan een product.

Het kan voorkomen door de Woocommerce cache dat bij een eerste synchronisatie van de producten de variaties nog niet correct worden getoond op de webshop. Mocht dit probleem zich voordoen dan is een tweede "Total synchronisation" noodzakelijk.

Ja. De plugin is compatible met WMPL. Hierbij is een installatie van "WooCommerce Multilingual" verplicht. Aangezien in StoreContrl geen meertaligheid ondersteunt is het belangrijk de basis taal daar in te stellen. De volgende verwerking wordt dan gehanteerd:

  • Een nieuw product wordt volledig verwerkt binnen de basis taal ( Bijvoorbeeld: Nederlands )
  • Voor elke extra taal wordt er een kopie gemaakt van het basis product. Deze krijgen de status concept en zijn niet direct live.
  • Bij bestaande producten wordt de basis taal altijd volledig bijgewerkt
  • Bij bestaande producten worden bij alle extra talen alleen de afbeeldingen en variaties bijgewerkt

Aangezien StoreContrl werkt met variabele producten kan het zijn dat de prijs per variatie afwijkend is ten opzichte van de product prijs. Hierbij is de variatie prijs leidend indien deze afwijkend is. Controleer zodoende altijd niet alleen op product niveau maar ook op de ingestelde variatie prijs in StoreContrl.

Op de webshop pagina van StoreContrl Cloud worden al je gefilterde producten getoond. DIt betekent niet dat deze ook direct gekoppeld staan aan de webshop! Binnen deze producten maak je een selectie die je koppeld aan de juiste webshop. Meer informatie over hoe dit in te stellen en te beheren is op te vragen bij je StoreContrl dealer.

In het admin producten overzicht in Woocommerce kan je altijd zoeken op de StoreContrl ID. Standaard is dit de SKU van een product. Controleer altijd of het ontbrekende product wel aanwezig is in de admin. Mocht dit zo zijn maar wordt hij niet getoond op je webshop dan is de meest voorkomende oorzaak caching. Neem contact hierover op met je webbouwer.

In StoreContrl bepaal je in de webshop module welke producten gekoppeld staan aan de webshop. Alleen deze producten komen mee via de koppeling. Controleer zodoende altijd of deze niet alleen toegevoegd zijn maar ook gekoppeld. Mocht dit het geval zijn controleer wanneer je laatste synchronisatie is geweest op de status tab van de plugin. In de logs kan je ook controleren hoeveel producten er zijn verwerkt. Hiervoor is een dergelijke log te vinden:

  • StoreContrl | Synchronise Catalogfeed completed with 7 products.
  • StoreContrl | Synchronise Catalogfeed type: Full
  Mocht dit allemaal kloppen dan kan je controleren of de producten wel aanwezig zijn in de admin van je webshop. Zo nee, neem contact op met support@arture.nl en vermeld welke product ID(s) je mist zodat we dit voor je kunnen controleren.

De eerste afbeelding vanuit StoreContrl wordt standaard ingestelde als de uitgelichte afbeelding. In de plugin settings kan je aangeven of je deze afbeelding wel of niet wilt toevoegen aan de gallery. Afhankelijk van je thema zal deze wel of niet worden getoond.

Bij het gebruik van de basis plugin is het van belang dat bij ingestelde kortingen in de toekomst de optie "Importeer alle producten" staat ingesteld. Pas bij een volledige verwerking worden de actuele kortingen doorgevoerd. Het is zodoende aan te raden de synchronisatie net na middernacht te laten plaatsvinden.

Op de Woocommerce tab van onze plugin kan je aangeven hoe en of dit attribuut verwerkt moet worden. Als je deze optie achteraf zal wijzigen zal je het bestaande seizoen handmatig moeten verwijderen.

StoreContrl bied de mogelijkheid om 3 niveau's qua categorieën in te stellen. Dit zijn de velden product groep, product subgroep en product type. Deze worden als 3 hiërarchische categorieën verwerkt in Woocommerce. Indien een product niet alle 3 de niveau's nodig heeft kunnen deze worden ingesteld met de waarde: nvt. Onze plugin zal deze eruit filteren en zodoende niet opslaan.

Ja. De plugin is compatible met WMPL. Hierbij is een installatie van "WooCommerce Multilingual" verplicht. Aangezien in StoreContrl geen meertaligheid ondersteunt is het belangrijk de basis taal daar in te stellen. De volgende verwerking wordt dan gehanteerd:

  • Een nieuw product wordt volledig verwerkt binnen de basis taal ( Bijvoorbeeld: Nederlands )
  • Voor elke extra taal wordt er een kopie gemaakt van het basis product. Deze krijgen de status concept en zijn niet direct live.
  • Bij bestaande producten wordt de basis taal altijd volledig bijgewerkt
  • Bij bestaande producten worden bij alle extra talen alleen de afbeeldingen en variaties bijgewerkt

Dat kan zeker. Het is mogelijk om onjuiste of uitverkochte producten te verwijderen van de webshop. Dit heeft geen invloed op de koppeling.

Na het "live" zetten van de koppeling is het mogelijk nieuwe weborders te verwerken binnen StoreContrl. Hiervoor dient de "Save new orders" optie te worden aangezet op de Woocommerce tab. Let op dat de orders pas kunnen worden verwerkt bij een volledige mapping van de shipping/payment methods op de Woocommerce tab! Even in het kort de werking:

  1. Order wordt besteld in de webshop
  2. Bij een “completed” status zal de order ook worden verwerkt richting StoreContrl
  3. Aan de webshop kant (woocommerce) zal de voorraad direct in mindering worden gebracht.
  4. Na het verwerken van de order in StoreContrl zal de voorraad in mindering worden gebracht aan de StoreContrl kant.
  5. Door deze voorraad wijziging zal deze ook meekomen in de nieuwe voorraad synchronisatie

Elk product kan 1 of meerdere afbeeldingen bevatten. Hierbij wordt de eerste afbeelding uit StoreContrl ingesteld als uitgelichte afbeelding. De overige afbeelding worden in de product gallerij geplaatst. Het is dus van belang dat er in de juiste volgorde afbeeldingen worden toegevoegd aan een product.

Het kan voorkomen door de Woocommerce cache dat bij een eerste synchronisatie van de producten de variaties nog niet correct worden getoond op de webshop. Mocht dit probleem zich voordoen dan is een tweede "Total synchronisation" noodzakelijk.

Elke product vanuit StoreContrl heeft minimaal 1 variatie. Dit is noodzakelijk voor het voorraadbeheer en de barcodes. Zodoende wordt ook elk product binnen Woocommerce automatisch voorzien van 1 variatie. De naamgeving hiervan kan eenvoudig worden ingesteld binnen StoreContrl. Vaak wordt hier de titel "OneSize" voor gebruikt. Indien gewenst kunnen we een stukje maatwerk leveren die bij dergelijk producten in de dropdown, met 1 variatie, verbergt. De gebruiker wordt kan dan direct bestellen zonder eerst deze enkele variatie te selecteren.

Als de producten correct worden gesynchroniseerd maar er zijn geen afbeeldingen zichtbaar kan dit twee oorzaken hebben:

  1. De optie "Update images" is uitgeschakeld op te tabblad "Import settings".
  2. De afbeelding url is verkeerd ingesteld en komt niet overeen met het voorbeeld.

  • Naam
  • E-mailadres
  • Onderwerp
  • Bericht
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Benieuwd naar de mogelijkheden voor uw project?

Wij denken graag in oplossingen realiseren de mooiste maatwerk oplossingen. Kom langs voor een overheerlijke kop koffie om eens kennis te maken en uw wensen te bespreken.